بک‌ لینک‌ سازی با اینفوگرافیک
نوشته شده توسط : مهمان نواز


حدودا تمامی در امر اینفوگرافیک‌ها ساخت بک لینک رایگان   می دانند. ولی شاید کمتر کسی بداند که لینک و پیوند‌سازی با این طریق بسیار معمولی میباشد. چون همگی تصور می‌نمایند که ساخت‌و‌ساز اینفوگرافیک خیلی دشوار بوده و در حالتی‌که اینفوگرافیک‌شان وایرال نشود (به تعداد متعددی به اشتراک نهاده نشود) در‌این فعالیت ناکامی خورده‌اند. خوشبختانه هر دوی این فرض ها غلط هستند. امروزه با خدمت‌های آنلاین، تولید یک اینفوگرافیک به طور تقریب بیشتر از یک ساعت دوران نمی‌پیروزی. مثل canva ،piktochart و venngage

حتی وب سایت‌هایی مثل freepik و اینفوگرافیک وجود دارا‌هستند که دارنده الگوهای فراهم‌ای برای اینفوگرافیک می باشند (مانند تصویر پایین)، تنها کافی میباشد مقداری آنان را تغییر تحول داده و مطالب خویش را در آنها بگذارید. اما به عبارتی‌طور که می دانیم این سبک اینفوگرافیک‌ها صد در صد فن‌ای نیستند اما برای استارت عمل بسیار موثر خواهند بود.

اینفوگرافیک شما حتی در شرایطی که وایرال هم نشود البته قادر است بک‌ پیوند‌های موءثر و قدرتمندی را به سمت وب سایت شما بیاورد. نگران نباشید و همین امروز استارت به عمل فرمایید.

مثال‌ی مهیا‌ی اینفوگرافیک

رپورتاژآگهی

رپورتاژ اطلاع رسانی (Advertorial) که ترکیبی از دو واژه و کلمه‌ی Advertisement و Editorial Content است، نوعی محتوای مبلغی و در واقع نوعی تبلیغات میباشد که داده ها مرتبط با کالا را به طور یک نوشته‌علمی در خبرنامه، خبر نامه یا این که وب سایت ارائه میدهد. به عبارت دیگر با به کار گیری از رپورتاژآگهی خواهیم توانست فرآورده خویش را به صورتی تبلیغ کنیم که در نگاه نخستین، خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن نوشته‌علمی نشود.
خواننده در طول مطالعه‌ی رپورتاژ تصور می‌نماید که‌این نوشته ی علمی تماما یک طرفه درج شده و تالیف کننده‌ی نوشته‌علمی قصد تبلیغات کالا یا این که وب سایت را نداشته میباشد. به همین برهان گوگل آن را باارزش می داند (به ذکر دیگر آن را Editorial تلقی می‌نماید) و بک‌لینکی که به وب سایت داده گردیده را بک‌لینکی دارای اعتبار و کیفیت خوب به اکانت میاورد. البته در واقعیت این نوشته‌علمی محتوای تبلیغاتی داشته و بابت آن پول پرداخت شده‌است.

در پی‌ی نوشته‌علمی بیشتر راجع به بک‌لینک و پیوند‌های مبلغی توضیح داده‌ام و اینکه می توانند چه تاثیر بدی روی سئوی تارنما شما بگذارند. البته به عبارتی‌طور که اشاره کردم با اینکه رپورتاژآگهی نوعی بک‌لینک و پیوند مبلغی است، البته زیرا موقتا گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد بابت آن پول پرداخت شده‌است، یک کدام از گونه های بک‌پیوند‌های خیلی خوب به شمار می‌رود.


۲. بک‌ لینک و پیوند‌های رتبه‌ی دو

بک‌ پیوند‌ های جايگاه‌ی دو نوعی از بک‌پیوند‌ها می‌باشند که بهتر میباشد از آن ها به کارگیری نکنید. زیرا در مرتبه‌بندی شما تاثیر متعددی ندارند و به احتمال زیاد گوگل در آینده‌ای مجاورت آن ها را بی‌بها می‌نماید. طبیعی میباشد که به خیال و خاطر طاقت فرسا بودن بک‌پیوند‌های رتبه‌ی یک بخواهید از این نوع بک‌لینک و پیوند‌ها به کار گیری فرمائید، البته تجربه اثبات نموده است که وقت گذاشتن روی این بک‌لینک و پیوند‌ها بها چندانی ندارد.

بک‌ پیوند‌ های سکو‌ی دو مشتمل بر موردها تحت می گردند:

پست مهمان تکراری
لینک و پیوند‌های هدر، فوتر و نوار کناری

پست مهمان تکراری
در سال ۲۰۱۴، Matt Cutts، قیم قسمت Web Spam گوگل، اعلام‌کرد که در شرایطی که میخواهید از پست مهمان صرفا برای تولید بک‌لینک و پیوند به کار گیری فرمایید، بهتر میباشد به فعالیت خویش آخر دهید!

ارسال پست مهمان مقطع و عملکرد متعددی را صرف می‌نماید. به عبارتی‌طور هم که پیش از این اشاره کردم این طریق یک کدام از شیوه‌های خیلی خوب ایجاد بک‌لینک و پیوند می باشد. ولی مورد‌ای که می بایست به آن دقت کنیم این میباشد که بعضی از افرادی که محتوا در قالب پست مهمان می‌نویسند و آن را در یک تارنما منتشر می‌نمایند، بعد مقاله منتشر گردیده را پاره ای تغییر تحول میدهند یا این که به اصطلاح می‌پیچانند البته اصل مورد نگهداری میشود و با این نحوه آبادی‌ها ورژن‌ی تغییریافته از آن را در سایت‌های متفاوت برای فراهم نمودن بک‌لینک و پیوند منتشر می‌نمایند، سبب می گردند این نوع از بک‌پیوند‌ها قیمت خویش را از دست دهند. همانگونه که می توانید فکر کنید، تارنما‌های دارای اعتبار چنین محتواهایی را قبول نمیکنند. بدین ترتیب این پست‌ها در تارنما‌های کیفیت بالا معدود که در تارنما‌شان قریه‌ها تبلیغ دارا هستند، منتشر میگردند.

ایراد این استراتژی این میباشد که هیچ مزیتی برای مارک شما ندارد. همینطور یک الگوی قابل تشخیصی را تولید می‌نماید که به وسیله الگوریتم‌های هوشمند گوگل قابل پیگیری میباشند. براین اساس توصیه میکنم که از این طریق استعمال نکنید.


پیوند‌های هدر، فوتر و نوار کناری
گوگل روءیت کرد نیکی نسبت به لینک و پیوند‌هایی که در هدر، فوتر و نوار کناری (sidebar) میباشند، ندارد و بها چندانی برای آنان قائل وجود ندارد. چون تصور می‌نماید که در حالتی‌که این پیوند‌ها قیمت بالایی داشتند در باطن محتوای شیت قرار می‌گرفتند خیر نصیب‌هایی که ممکن میباشد مخاطب آن ها را نبیند. (از جمله استفاده کننده ممکن میباشد اسکرول نکند و تا ذیل شیت نیاید، در سود پیوند در فوتر را نخواهد روءیت کرد) همینطور گوگل این پیوند‌ها را معمولا جز لینک و پیوند‌های مبلغی در لحاظ می گیرد و احتمالا تارنما را جریمه خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: ساخت بک لینک رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: